en extra chans!

Jag gav brödet jag "bakade" igår en till chans idag i form av varm macka i ugn! Suttit och pratat med min vän idag om hur gott det är med bröd i alla dess former och inte blev jag mindre sugen på en varm macka då, plus att det spöregnar ute och det innebär att en varm macka aldrig slår fel! Och det gjorde den inte idag vill jag lova! Jag rekommenderar er nu att göra detta bröd trots allt - med en skiva salami o ost på och tjoff in i ugnen! Mumsfilibaba, smakade precis lika bra som det skulle gjort med en skiva formbröd faktiskt - fast mer smak! Oh, så smarrigt det var! Med en god kopp te till! Har köpt ett grönt te med smak av apelsin och clementin från Lipton, underbart gott! Har druckit tre koppar idag idag, det får man när det regnar! Men annars försöker jag att inte dricka föör mycket te då det inte går bra ihop med järn, och järn behöver jag!!

Ikväll (snart..) så ska det bli korvstroganoff här hemma, med falukorv, purjolök, tomatpuré och grädde! Och kanske lite sambal oilek i för att få lite sting! Till det blir det nog broccoli, eller aubergine. Har inte bestämt mig ännu, men det blir förmodligen broccoli då det bara tar några minuter i mikron - smidigt!

Föresten så är det min första semesterdag idag, kändes otroligt skönt att lämna tillbaka nycklarna! Imorgon ska jag försöka tillaga någon bra resemat som jag kan äta på tåget på onsdag. Någon bra idé? Måste vara billigt - och GOTT såklart! :)


Ser ut som jag bara smält ost över salamin, men det gömmer sig en liten
"brödbit" där under! Mumsfilibabba på er!

Tack föresten för tipset på ett annat bröd Judit! Ska prova det efter min semester, det såg ut som mer riktigt bröd! Bra att ha med mig till skolan som mellanmål när den börjar igen! Tack tack!

Kommentarer
Postat av: mamma Pia

Va bra att det blev en god varm macka!!! Salami o ost är ju aldrig fel...

Ett bra tips på matsäck..Stekta ägg med salami mellan, gott! En skiva ost på oxå är aldrig fel.

När du kommer hem på onsdag ska det bli en stooor kantarellstuvning med omelett till kvällsmat! En arbetskamrat har plockat och säljer gulingar..köpte tio liter direkt!

2009-08-17 @ 22:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0