äntligen är helgen över!

Inte ofta man önskar att helgen ska ta slut. Men denna helg har varit väldigt jobbig, mycket på jobbet och jag har (och är) så trött att jag nästan svimmar! Men ätit har jag orkat göra ändå!
Till lunch åt jag en egenkomponerad biffstroganoff som även gäster uppskattade, kul! Det var strimlad biff, tomatpure, gul lök, buljong och maaaaassa massa grädde! Mängder? Ja, sisådär 12 kg kött, 2 kg lök.. Haha, och så vidare! Roligt att laga myycket mat!

Middagen blev tacos! Köttfärs med egen kryddning! Glömde att köpa spiskummin men blev jättegott ändå! Det var salt, paprikapulver, lökpulver, vitlökspulver och cayennpeppar - tror att Jonte använde ungefär en tesked eller två av allt till lagom mycket köttfärs! Till detta hade vi salladsblad som "bröd", tomatsalsa (santa maria), turkyoughurt, lök, gurka och - det bästa med tacos - OST!
Så här gott såg det ut:


Köttfärsen gömmer sig under lagret med ost... :)

Sen blev det smoothie (håller fortfarande på att försöka dricka upp den, blev visst lite mycket då jag bara hällde på utan att mäta - oops) som innehåller frysta jordgubbar, vispgrädde och turkyoghurt som systeryster tipsade om! MUMSFILIBABBA!


Allt blir godare att dricka ur vinglas!


Kommentarer
Postat av: mamma Pia

Va glad jag blir över att höra att de gamla får en massa grädde i maten!!!! Mat lagad från grunden och med kärlek, de e inte dumt de! Dom där smothisen ni gör får jag nog testa en dag....

2009-08-03 @ 09:58:13
Postat av: Josefine

Vi dricker våra smoothies ur murphy's glasen :)kanske ska lyxa till med vinglas imorgon :)

2009-08-03 @ 16:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0