ändring i veckans mat :)

Vi äter visst inte enligt vår lilla veckomatsedel! Igår var vi mer sugna på chorizogryta! Vi äter ju iaf den mat vi planerat men i fel ordning :) Det blev riktigt, riktigt gott, är mycket nöjd! Och det blev klart på typ 10 minuter - sånt gillar vi! Under dagen hade jag i princip bara ätit yoghurt - till frukost, lunch och mellanmål så varm och hääärlig gryta med lite sting i var precis vad jag behövde!


Stekning pågår! Notera den fina ROSA sleven, hoho :)


Färidgt! Mums mums, med en enkel sallad till!

Recpet:
Tre stycken chorizo eller annan god kryddig korv!
Två paket bacon!
En gul lök
En röd paprika
Ett paket krossade tomater med vitlök
Paprikapulver, oregano, salt, peppar

Dela allt i slantar, stek baconet först!
Sen stek stek stek, häll på tomatkross och krydda! Låt bubbla i några minuter - ät och njut!

Nu ska jag iväg och handla till middagen som blir en kycklingthaigryta (eller soppa, får se vad jag känner för)! Till "frukost" (gick upp ett!) idag åt jag två skivor salami, lite getost och en avokado!

Kommentarer
Postat av: mamma Pia

va mycke bra tips du kommer med! En sån korvgryta ska jag göra och ha till matlådor, kan äta den tre dar i rad ,tror jag ,lät jättegott. Och sovdag är inte dumt, du! Kram

2009-08-04 @ 19:23:51
Postat av: Kusin Caroline

Detta ser supermumsigt ut. Kul att få lite nya ideer!! Kan man posta ideer tillbaka här??



Kram

2009-09-04 @ 16:21:33
Postat av: Mimmi

Självklart Carro, skicka på bara - alltid glad för nya ideer! :)

2009-09-04 @ 18:02:40
URL: http://smakligspis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0